FANDOM

Vitajte vo Tramvajwikii, internetovej encyklopédii električiek, ktorú môže každý upravovať.
Slovenská verzia Tramwajvikie začala svoju činnosť v roku 2013, teraz má už 19 článkov.

Článok týždňa
Twist on Niepodległości Avenue2.jpg

Električková doprava v Čenstochovej je najmladší električkový systém v Poľsku, prevádzka bola tu začala v roku 1959, hoci prvé plány na zavedenie električiek v meste možno datovať už do roku 1903.

História

Prvá trať, otvorená 8. marca 1959, mala dĺžku 7,1 km, rozchod trate 1435 mm a viedla od dnešnej ulice Jána Pavla II., cez stanice v Rakow do slučky Kucelin. V júli toho istého roku nasledovala jednokoľajová odbočka od stanice do Starého Raków o dĺžke 1,5 km, na ktorej bol zastavený prevádzku v auguste 1971. Niekoľko mesiacov predtým, v januári 1971, bola predĺžená hlavná trať po ulici Armii Krajowej, k jej ďalším predĺžením došlo ešte v októbri 1983 (do slučky Kiedrzyńska) av januári 1984 do koncovej slučky Fieldorfa-Nila. V prevádzke tu boli dve linky, č 1 Fieldorfa-Nila - Kucelin a č 2 Fieldorfa-Nila - Raków-Dvorzec PKP. Celková dĺžka trate s krátkou odbočkou k rakowskému stanici dosiahla 10,2 km, bolo tu 20 zastávok, jedna vozovňa a štyri slučky...

celý článok...
Obrázok týždňa
Viete, že...
105Na RB1.JPG
Novinky
Listovanie kategóriami
Kategória Električková doprava nenájdená
Tematické portály

Šablóna:Interwiki

Also on FANDOM

Random Wiki